اطلاعات تماس

 نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
 تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

 025-37127
 5100 663 0938

http://www.chakavak-music.ir/

اخبار

سپهر لاجوردی در پی کسب موفقیت گروه کهبد و در گقت‌و‌گو با موسیقی ما عنوان کرد؛ کسب این مقام افتخاری دیگر برای موسیقی ایران است

 
سپهر لاجوردی در پی کسب موفقیت گروه کهبد و در گقت‌و‌گو با موسیقی ما عنوان کرد؛
کسب این مقام افتخاری دیگر برای موسیقی ایران است
موسیقی ما - گروه موسیقی «کهبد» به سرپرستی سپهر لاجوردی- آهنگساز و نوازنده تار- و خوانندگی وحید تاج درچهارمین دوره فستیوال بین المللی موغام در کشور آذربایجان به مقام نخست دست پیدا کرد.

سپهر لاجوردی-سرپرست گروه کهبد- پس از بازگشت از باکو، در خصوص کسب این مقام گفت: «این افتخار بین المللی محصول تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی اعضای گروه کهبد است و خوشحالم که سرانجام این همه تمرین مداوم و مستمر به نتیجه‌ای درخورشان مردم و موسیقی ایران رسید.
وی در باره چگونگی دعوت گروه کهبد به فستیوال موغام، افزود: این دعوت و تمام زحمات رفت و آمد گروه به همت دوست عزیزم عیسی شکری صورت گرفت که خود از نوازندگان توانا ی سازهای کوبه‌ای است و افزون بر این مدیریت و برنامه ریزی این سفر و اجراهای متعددمان را به خوبی انجام داد.»

لاجوردی با اشاره به اینکه سطح رقابت میان شرکت کنندگان-به خصوص خوانندگان- بسیار بالا بود، اظهار داشت: «گروه کهبد به دور از غرورهای کاذب معمول، با اجرایی هماهنگ در میان گروه‌های مدعو توانست نظرهیئت داوران را جلب کندو به مقام اول در بخش گروه نوازی و آواز دست پیدا کند. آنچه در این میان برایم جالب بود، توجه سایرگروه‌های شرکت کننده در این فستیوال بود. هر کجا که با نوازندگان غیر ایرانی برخورد داشتیم، آن‌ها صمیمانه نظر خودشان را نسبت به توانایی‌های گروه ما ابراز می‌کردند. آن‌ها حتی قبل از اعلام نتایج معتقد بودند گروه ما-کهبد- بی‌شک مقام اول را کسب خواهد کرد. این نشان دهندهٔ آن است که موسیقی گروه ما-که نماینده‌ای از موسیقی ایران است- از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.»

این آهنگساز در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه‌ی اعضای گروه در رساندن سطح کیفی به حد مطلوب، گفت: «تک تک اعضای گروه هر کدام به نحو شایسته در خدمت گروه نوازی بودند. سازی مانند کمانچه که اغلب از نظر صدا دهی از گروه بیرون می‌زند، به همت خانم شیما بلوکی فر، کاملا در کار حل شد. یا سازی مثل عود به نوازندگی حمید خوانساری که معمولا وظیفهٔ حفظ تمپوی گروه، آمومپانی مانو شروع قطعات را بر عهده داشت، توانست با پر کردن فضا و حرکت در موسیقی جلوهٔ خوشایندی به گروه بدهد. همچنین نوازندهٔ قانون (مرجان مهربان) و نوازندهٔ دایره (عیسی شکری) به بهترین شکل در خدمت هدف اصلی-که‌‌ همان گروه نوازی باشد- بودند.»

لاجوردی افزود: «اما آنچه به کارمان رنگ و بوی دیگری بخشید و شاه بیت کارمان بود، هنرنمایی وحید تاج بود که با انتخاب مناسب اشعار برای آواز‌ها، تحریرهای به جا و مناسب، کوک بسیار دقیق و تکنیک‌های پیچیده و خاص خود توانست تمام رقبای خود در آوازخوانی را پشت سر بگذارد.»

این نوازندهٔ تار در پایان اظهار داشت: «همانطور کهمی دانید این فستیوال به طور تخصصی اول بر روی آواز تکیه دارد و بعد به گروه نوازی می‌پردازد. اینجاست که اهمیت خوانندهٔ توانایی مثل وحید تاج عیان می‌شود. در پایان جا دارد از تمام اعضای گروه، به خصوص عیسی شکری و حضور استاد داریوش طلایی که حضور و تشویق‌هایش قوت قلب ما بود، تشکر ویژه داشته باشم.»

فستیوال بین المللی موغام (مقام) به صورت دوسالانه در کشور آذربایجان (باکو) برگزار می‌شود و بخش آواز آن به رقابت بین خوانندگان کشورهای شرقی اختصاص دارد که وحید تاج خواننده سنتی کشورمان عنوان نفر اول و خواننده بر‌تر را در این رشته به دست آورد.

در این فستیوال حمید خوانساری (عود)، شیما بلوکی فر (کمانچه)، سپهر لاجوردی (تار)، مرجان مهربان (قانون)، عیسی شکری (دف، دایره و بندیر) و وحید تاج گروه «کهبد» را همراهی کردند.

هیت داوران «چهارمین دوره فستیوال بین المللی موسیقی موغام» را داورانی از کشورهای آلمان، فرانسه، مراکش، هند، ترکیه، آذربایجان و ایران تشکیل می‌دادند که از ایران داریوش طلایی در بخش داوری حضور داشت.

علیرضا قربانی نیز در بخش جنبی و غیررقابتی این رویداد هنری حضور داشت و به اجرای برنامه پرداخت.
 مدیریت آموزشگاه چکاوک این موفقیت کم نظیر رو به اعضا محترم این گروه و نیز تمامی دوستداران هنر این سرزمین تبریک و شادباش میگوید و از خداوند متعال سربلندی و موفقیتهای بزرگتر رو برای اعضای گروه کهبد خواستار است.

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

نشانی آموزشگاه موسیقی چکاوک قم، خیابان 19 دی (باجک 1)-بین کوچه 13 و15-پلاک 343
تلفن آموزشگاه موسیقی چکاوک

025-37127

025-37752167

0938 663 5100

 

امروز جمعه، 10 فروردین 1403
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 875,856
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی | موزیک آکادمی